08 september 2012

Kommer du, mamma?

Minstedama kom stormende inn på kjøkken, stiller seg ved siden av meg, og begynner på regla "min mor er kineser, min far er..." Bare at hun husker ikke helt de riktige ordene, hun begynte nemlig med "min mor er frenetikk, min far er grafekisk..." Her stoppet det litt opp, om det var humringen fra meg, eller at hun rett og slett selv skjønte hun var i feil spor, vet jeg ikke. Det ble ihvertfall temaskifte. Grunnen til at hun kom stormende inn, var for å fortelle at Storebror hadde tatt kvælertak (faktisk) på Storesøster, her, rundt halsen faktisk! (Det mangler ikke på innlevelse, når hun først får sagt det hun kom for å si) Ferdig fortalt stod hun der og tittet på meg, og jeg tittet tilbake og lurte på hva jeg skulle svare. Er det krise utenfor, så høres det jo lang vei, og akkurat nå så hørte jeg jo ingenting (noe som i seg selv kan være illevarslende det, altså..) "Kommer du, mamma?!" Minstedama skjønte ikke hvordan jeg kunne la være å storme ut og redde Storesøster. Jeg skulle akkurat til å svare et eller annet, da jeg hørte Storesøster's blide stemme rope Minstedama ut i leken igjen..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar