31 juli 2012

Bruktfunn

Idag har Linda og jeg vært på jakt etter bruktfunn. 

Vi har vært i Askim, Spydberg og en plass midt i mellom, et sted. 

Jeg hadde bil, og Linda dirigerte. 

Dessverre var de fleste bruktbutikken sommerstengt 
...jeg som trodde sommer var høysesong for bruktsjapper, med alle turistene langs veien... 
...uansett... vi klarte å finne to steder å bruke pengene våre 

Vi kommer over 1 bruktbutikk, og 1 eldre herremann med samlemani, 
som ikke lenger har plass til alle tingene sine.... 

Dette har jeg handlet av krims-kramser idag:


Målet mitt er å ikke fryse middag ned i plastikk lenger, 
så kommer jeg over porsjons-gratinerings-former, kjøper jeg. 
Disse var jo i tillegg veldig fine, synes jeg!


Denne har jeg hatt gamle versjonen av, og siste oppdatering for 25 kroner? JA TAKK!



Denne skåla, mente Linda var perfekt til jentenes klemmer og strikker. Jeg er helt ENIG! 

Fem nøster med fineste rosa-fargen fra sandnes garn, fant jeg også til 10kr nøste

Jeg har visst begynt å samle på hunde-kitch-figurer! Dette er fjerde hunden... 

Hele veien hjem idag, tenkte jeg på hvor-i-all-verden jeg skulle gjøre av disse søte figurene.

HELDIGVIS har jeg kjøpt en gammel og vaklevoren amagerhylle (bruktfunn fra forsommeren)

Idag har jeg bestemt at STORESØSTER samler på hundefigurer, 
og de skal settes pent inn i hyllen når den er malt og hengt opp på veggen hennes
før skolestart



Lille søte hunden, oppi den flotte FIRKANTET skålen. 

Jeg har ikke sett gamle skåler som er firkantet, så den MÅTTE jeg bare ha. 

Til Linda: nå kom jeg på hva det er jeg ALLTID kjøper. Skåler!

Noe som jeg samler på, men ytterst sjeldent kjøper, av grunner jeg ikke vet, er mugger. 

Dette er min sjette og FØRSTE brukt-funn-kjøp. 

Rundt muggen ligger et gammelt perlesmykke. De var så nydelige de perlene, så de skal jeg bruke i et håndarbeidsprosjekt. Må bare komme på hvilket...


Vår eldre herremann var veldig hyggelig og  gav oss veldig greie priser. Han solgte meg dette melkespannet for 175 kroner. Det er BILLIG det!

Det er DIGERT. 

Det største Linda og jeg fant. Hvorfor jeg måtte ha det største? Vet ikke helt..


En liten søt kommode til badet. 
Bena har min kjære allerede byttet ut med små hjul, og da passet kommoden perfekt under vasken. 
Nå skal den bare males i en sprek farge


Denne MÅTTE jeg bare ha... 
Linda var helt enig...

Litt usikker på hvor det skal stå og hva jeg skal gjøre med det.

Planen var å ha det på kommoden på soverommet, 
men det er jo såå fiiint, kan ikke gjemme det bort heller...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar